fredag, mars 30, 2007

Tjuvlyssnat

Gick ner till banken idag. Tog en del kraft då jag ju är sjuk och det är synd om mig. Mest så att ingen glömmer det...

Skulle även förbi Jurre och kolla om min handledare var inne för att tacka för den här tiden och så. Det var han inte.
Däremot stod det en klunga brats utanför(surprise surprise) och diskuterade lyxfällan. Jag vet inte vad det är men jag tror mig minnas att jag sett ngn trailer om det på tv. Ngt program om dyra vanor eller så.
Iaf så diskuterade de 2 flickorna och pojken som stod där lite om folk som levde över sina medel. Ok tänkte jag. Sen kunde jag inte undgå att höra:

"asså, jag försöker göra upp en budget varje månad"
"men gu va bra"
"ja fast oftast så håller den ju inte"
"nej men du försöker ju iaf och gör en budget och det är det viktiga. det e ju värre typ ba om man ba slarvar typ"

där hitta vi nästa finansminister.

statsskulden har jag förstått spelar ingen roll. Sverige gör en budget och håller den sen aldrig. Statsskulden ökar elle rminskar. Vem bryr sig?
Men om man faktiskt har en budget så kan det ju va all mening att hålla den annars är det ju verkligen skitsamma. Det där med att försöka är dte viktiga duger liksom inte när man snackar privatekonomi. Men det kanske slår dem sen när pappa åker dit för förskingring och de klipper hans kort.

Tough break girls!

Usch fick en liten febertopp nu när jag tänker på dem.

Skönt att slippa Jurre.
När jag gled förbi i min hoodie, baggy pants å pheta sneakers såg jag hur de ville säga högt: gå hem till ditt proletärhem din lilla råtta. Önskade är nog snarare vad jag gjorde.
För min comeback hade lugnt varit:

"Jag har min jur.kand. Är det kul med miljörätt era nollor!?"

Inga kommentarer: