tisdag, mars 27, 2007

Grattis Grattis Grattis

Tack tack.

Idag är en stor dag. För många. Inte för mig.

Jag vet inte varför födelsedagar tappat charmen så. Många tror att det beror på att man inte gillar att bli äldre. Ett skäl kan faktiskt vara att vi i Sverige inte firar födelsedagar så bra. Vem vet. Jag tycker inte det är så speciellt men TACK alla ni som uppmärlsammat det och skänkt mig en tanke.

Ska jobba idag så fick skjuta upp firandet lite. Gör inget. Jag vaknade och var sjuuuuuuuuk. Så som bara en man kan vara när han är förkyld. Jag trodde jag var sjuk igår kväll. Ack så fel jag hade. Febern har nu nått fantasihöjder(inte riktigt) och hostan är fruktansvärd. Vågar knappt andas för om jag andas fel så drar hostan igång och då rivs hela halsen med. Inte skönt.
Orka köpa hostmedicin...
Överdoserade precis c-vitaminbrus. Det MÅSTE va bra...
Vad kan man mer stoppa i sig?
Hmm kanske soppa till lunch och sen bälga i sig te hela dagen. Kan funka.

Ngn som behöver en lgh ett tag i centrala Lund?

Nu tänkte jag lista jobbiga sjukdomar. Men det gör jag inte. Min lilla, i sammanhanget, skitförkylning är ju ingenting jämfört med dem som kämpar mot ngt riktigt jobbigt. Därför sitter jag nu på min egen födelsedag och tänker på de som kämpar mot riktiga sjukdomar. Håll ut!
Jag har varit en av er.

Nu ska det kureras.

3 kommentarer:

Name: Gabrielle sa...

Well, ett stort grattis trots allt. Håller dock med, födelsedagar har definitivt tappat charmen.

Jag borde ha packat klart, åker till flygplatsen 07.30 imorgon. Men det har jag inte. Nu ska jag sova, upp 05.30 imorgon för att packa klart.

Resfeber, vad är det... :)

Sväng gärna förbi Dhaka om du är i regionen!

Miljarder kramar till dig Niklas!
/Gabrielle

Fröken Lund sa...

Från när vill du hyra ut en lägenhet? :-)

Jag känner folk som behöver hitta bostad..

Fröken Lund sa...

Grattis förresten. Själv fyllde jag 27 i söndags!