måndag, mars 26, 2007

Måndag morgon

Arite så var en helg av jobb över. Tur att man är så skillad att man lätt kan mygla undan det oxå. Har verkligen inte gjortmånga knop, men ibland krävs inte det. Kan ju bero på att man är så duktig oxå? Eller inte.

Såg den svenska filmen Offside i lördags. Den var precis som jag förutspådde och Jonas Karlsson som jag i vanliga fall gillar gjorde en ganska blek insats. Se den inte,är mitt betyg. Dock är där en skön karaktär med, engelsmannen Duncan Miller är störtskön som fd. fotbollsproffs numera alkis.

Jag fyller år i veckan. Ångest. Finns dock mycket att ha ångest över för tillfället. Allt kan iofs vändas till ngt mycket positivt men sån tur lär jag väl aldrig ha...

Ooo fick precis samtal från jobbet, de behöve rmin eminenat hjälp imorrn. Ja tack sa jag med motiveringen; cash is king - show me the money!

Kan va bra med pengar nu eftersom jag imorse bestämde mig för att göra en nördig grej. Slet mig ur sängen kl 05.00 för att köa till Rolling Stones biljettsläppet. Jag säger nog inte mer om det än att jag fick tag i biljetter. Ngn annan som vill ha?
VAr iofs kul att sitta som en Sagan om ringen-nörd och frysa utanför biljettkontoret. Träffade dessutom en kändis. Han som var först i kön var ingen mindre än Äventyrar-Arnold från Önneköp. Det ni! Jag passade på att fråga honom om tips och råd inför en förestundande resa. Värdefullt.

Nu e jag så sjukt trött så det finns inte. Fick tag i en ny grym dans-version av Cara mia. Dagen är fulländad. Nu måste jag fixa mat och tårta till min födelsedag och städa å skit. Jobbigt.

Blir kanske en liten tupplur nu...

1 kommentar:

Pauline sa...

Man ska inte ha ångest för att man fyller år... När är det så man får en chans att gratta i tid? =)