tisdag, mars 27, 2007

Additions

Måndag kväll

Jag måste helt ha tappat koncepten när jag gjorde min lista över tv-serier. Eller så tänkte jag att jag skulle lista endast "aktiva" serier. i vilket fall som helst så saknas ju Seinfeld. Den ska in på valfri plats i toppen.

Tror inte jag kommer minnas Heroes på samma sätt som jag tänker på Seinfeld. MKt av ens humor kommer därifrån och hela mitt liv inspireras av Seinfeld och i viss mån Mpnthy Python och Fawlty towers.

Spin city ska ju oxå in på listan såklart. JAg älskade den med MJ Fox och tyckte mindre om den med Charlie Sheen men den växte och blev acceptabel med honom oxå.

Sen finns det ju förvisso en massa svenska sserier oxå. det enda jag egentligen tittar på är humor...Hipp hipp, Varan-tv, Kvarteret Skatan osv. Ganska bra men kan vara lite ojämna.

Ändå har jag inte speciellt mkt tid att se på tv. Hur går detta ihop? Fråga inte mig.

När jag i min ungdom(2001) var på båtluff i Grekland träffade jag en bunke holländare. Dessa kom sedan att bli vänner, åtminstone för ett tag. En av de, Jerouen, som läste i Delft berättade att han var lite försenad med sin utbildning. Hur kunde det komma sig undrade jag. Då kom det fram att han hade tittat på TV i 2 år och i princip inte tagit några poäng alls. Då fattade jag inte vad han menade.

Det gör jag nu.

Hade jag lagt alla serier jag vill se på is och sett de i klump hade det nog tagit en del tid. Kanske ska skita i att lämna in exjobbet och se TV istället?
Tips? Åsikter?

När ska MFF fatta att Jari inte är en framtidsman och att Toivonen ska ges fullt förtroende?
Tur iaf att Son of God är tillbaka i lands(trams)laget. Nu blir det skoj.


"Det är ensamt på toppen men fan vilken vacker utsikt" - "Greven" Fogstrand

1 kommentar:

Pauline sa...

Nu blir jag lite förvirrad. När du postade hos mig var klockan redan över midnatt. Av kommentaren att döma tror jag dock att det är idag den stora dagen är. I vilket fall som helst - STORT GRATTIS!! Hoppas det blir god tårta o lite presenter i alla fall ;)