torsdag, mars 22, 2007

Dags igen


Efter att ha blivit starkt inspirerad av min nyfunna internetvän(saaaaay what?) på den här bloggen gör jag nu ett nytt försök...

Paulines blog hittar du här: http://femtielva.blogspot.com/

Iofs kommer det nog bara vare en läsare nu i början, ja iaf tills att dte sprids ut i världen, den svensktalande delen, att jag har uppdaterat.

Den där meningen blev alldeles för lång. Det säger iaf min handledare från exjobbet. SOM JAG F.Ö. ÄR KLAR MED!!! Ja jag är klar.Oerhört skönt att nu vara arbetslös fd. student, noot.

Jag läste bara mitt senaste inlägg. Det var lite sådär. Givetvis hände ju ngt oförutsett. Jag åkte pga det inte till Oz eller Thailand. Det får bli senare. Jag har dock bokat in en anan resa.Otroligt spänannde, nej det är inte charter. Jag kommer inte avslöja förrän tillräckligt många tjatat på mig att jag ska göra det så om du läser detta så sprid ordet!

Fy vad jobbigt att uppdatera efter drygt ett halvårs frånvaro. Även om man själv tycker att inget har hänt så har det ju faktiskt det. Otroligt mycket faktiskt. JAg får kramp. Var ska jag börja?

Jag har jobbat idag...och igår...imorrn ska jag på Pickwick med några kollegor. Kul.Kanske.Jo.Förmodligen.

Hur personlig vågar man vara här?Om ingen läser kan jag ju faktiskt skriva vad som helst.

Min helg var underbar. En kompis läser en kurs i Gbg så han är student igen. Han ville därför gå på nation 10 år efter att han gjorde det första gången. Given anledning. Jag var klar med mitt exjobb. Ännu en anledning. Mitt handbollslag gick upp i div 1. En tredje anledning.
Således stort party!!!
I fredags efter handbollsmatch var vi här hemma å förfesta, Jake, Balle och jag(Bolle).
Sen säger sägen att vi var på Helsingkrona trots att dte var schlager. Eller tack vare. Jag har en hatkärlek till Måns låt Cara mia. Fan va bra den är. Ändå har jag egentligen helt annan musiksmak...weird. Jag måste ha hört den låten 20 ggr i fredags.
Kul var det iaf och Balle å jag skrek med i den på egen efterfest hemma hos mig. Svinkul. För oss. Inte för grannarna.
Vaknade lördag av att Jake väckte mig med 2 pizzakartonger och ett stort leende. Han hade tagit taxi till Malmö på natten. Nu var han tillbaka. End of that story. Jaha på det igen då. Som tur var stack han hem å vila en timme så jag han bli bakfull innan han kom tillbaka klockan 16 och vi började supa ner oss på grönfärgad, nyöppnad absolut(1 liters). 18.43 skulle vi ta tåget till lagfest. Balle anslöt. Självklart missa vi tåget trots att jag bor 4-5 min gånväg från stationen. Bra jobbat. Men eftersom vi glömde karamellfärgen passade det bra så vi stack in på Malmbörjs(ingen reklam här inte) och handlade ny. Bra val. Idag ska det färgas tänkte vi. Det var ju St Patricks Day.
Jakes kompis som skulle hämta oss fick nu köra oss oxå. Han blev glad. Bara 4 mil enkel resa. TACK. Självklart var det feting olycka så motorvägen var avstängd i 25 min. Vi kom lite sent men gjorde självklart succe. Fyllan var total. Allas drinkar färgades gröna. Ostbricka. Jaja självklart är grön brie-ost en bra ide.
Pizzan Dazza hämtade till oss alla...Jaja såklart den färgades grön. Sa jag att det var succe. Jag brände skiva med grymma housebeats och Måns Cara mia. Succe igen... tyckte vi. Vi stannade i 2 timmar sen tillbaka till Lund och min lya. Jake somnade i bilen...jaja ut skulle vi. Eftersom jag sen studiestarten 2001 inte varit på Malmö nation än skulle vi gå dit å bråka me bratsen. MKt bra ide. Sa jag att karamellfärg färgar av sig på händer? Ansikte? Kläder(Jake)?
Jaja polisen stoppades när vi gående gick t Malmös.
"Hur går fyllan grabbar?"
"Tack bra"

Sen garva de bara och körde vidare. Tur de inte hade plats i bilen till alla.
Väl på malmös var det bra röj och till allas förvåning precis(nåja) som vilken nation som helst. Studenter som alla ska vara coolast och leka svårflirtade, musik, och sprit. Bra så.
Lyckades återigen hamna på en massa hemsidor med foto.Tack liksom.
Tydligen var jag på g hem kl 00.48 genom Lundagård(jag kollade mobilen dagen efter och NGN ringde mig då). Jag minns Sargasso-besök. End of that story.

Söndagen ägnade jag åt den värsta bakfylla jag någonsin varit med om. Då hade jag ändå laddat med apotekets Resorb. Jäkla bluff! Låg i fosterställning och vågade inte somna för jag mådde illa och om jag slappnade av så...skulle olyckor ske.

Nu blev det långt känner jag.

Vi börjar såhär.

Ses imorrn. Inget jobb och sovmorgon. Gym kl 14.

Gonatt

1 kommentar:

Pauline sa...

Woho!! :D