onsdag, mars 04, 2009

Utemat

Det är trevligt att äta ute, synd att det är lite kostsamt.

I lördags besökte vi La Casita igen. Denna gång provade jag själv pasta medan några andra i sällskapet beställde langostini al ajillo och lammracks. Vi drack ett gott vin oxå. Cudos.

Ikväll bär det av till Vendel at Sturehof. En av Malmös blott två gourmetrestauranger. Anledningen är att under fyra veckors tid har de halva priset på sin 6 rättersmeny för att stimulera potentiella gäster under finanskrisen, gissar jag. Vi slår till helt enkelt. Skall bli mycket spännande.

Såhär ser kvällens meny ut:

http://www.vendelrestauranger.se/sturehof.asp?meny=1&idnr=50



Slicka er runt munnen och AVUNDAS, suckers!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Din djävel! Jag vill också!!

SiS sa...

Jag med!!!
Men jag nöjde mig med en egenhändigt omsorgsfullt lagad gulaschgryta.
Den var mustig och fin...