tisdag, februari 24, 2009

Kurs

Förra veckan var jag på kurs som en riktig pamp. Platsen var Bergendal i Sollentuna strax utanför Hufvudstaden. Ett trevligt ställe med gym, motionsrum, bastu av olika slag och en japansk utomhuspool. Mycket mysigt. Maten var också mycket bra vilket innebar ett tillfälligt bakslag i jakten på beach 2009.


Mitt rum


Frukost


Ankbröst med blodapelsinchutney


Biffstek med ngn rysk potatis, lökringar och choronsås


Jag framför Bergendal

På lördagen for jag till Skövde för handbollsmatch. Det var okristligt tidigt och okristligt långt att åka, dessutom förlorade vi på ett dåligt sätt. Det var dessutom väldigt kallt i Skövde.

På söndagen kom en sambo hem från Gothenborg horse show med begynnande förkylning. Vi valde därför en enklare söndagsförtäring med ostron till förrätt.


Nu är det ny vecka och nya galenskaper, antågande sjukdom men fint väder.

2 kommentarer:

SiS sa...

Wow!
Vilken mat!!!
Var det en matlagningskurs ni var på eller???
Ostron är kalorifattigt så det var ett bra val...

Unknown sa...

Du lever ut min dröm, gosse.