fredag, mars 13, 2009

Morgonpigg

Gymmet imorse uppstigning 06.15. Fint som snus jag hade laddat alarmklockan med lite grymma beats så jag studsade upp till tonerna av Alcazars Stay the night.

Skönt!

Väl på gymmet mötte jag min nemesis, städtanten. Hennes roll är oklar. Jag inbillar mig att det är att städa. Hon verkar tro att den även inbegriper att säga till mig att ta på skoskydd fast att jag inte trampat i hundbajs och ler på vägen dit. Mitt gymmande är en tjänst jag köper. Liksom om jag går på restuarang så är det en vara/tjänst jag betalar för. Här kan det skilja lite men oftast varken vill eller förväntar man sig att den som tillhandahåller tjänsten skall lägga sig i hur man använder den. Såvida man inte frågar.

Jamen tänker ni, om du har smutsiga skor så måste hon städa oftare och då blir det dyrare att gå på gymmet. Fine, höj priset så byter jag gym, inga problem.

Men berätta för i helvete inte för mig hur jag ska gymma eller bära upp mina skor på gymmet som jag betalar för att gå på, klockan svintidigt en fredagmorgon. Städtant, tacka din lyckliga lilla snabbt falnande stjärna över att hela skiten är kameraövervakad.

Och du lilla halvapsperson som tagit beslut om återbetalning på CSN. Du lilla mänska som aldrig fick välja först på gympan. Du sopa som tänker "regler är regler". Ta dig i akt din lilla k*kh*ra för när det börjar droppa ner allsköns attiraljer beställda från diverse obskyra internetsajter så kanske man skulle kunna tänka sig att överväga att vara lite satans flexibel nästa gång.

Idiotbyråkrat!

Mer kärnkraft åt folket!

1 kommentar:

SiS sa...

Man ska vara lite glad på freda'n!
Kram