måndag, maj 03, 2010

Seger i derbyt







Stämningsbild från derbysegern mot TFF med 2-0. Fint tifo som vanligt den här säsongen. Jag gissade på minst 15 000 och det blev 16 800 ca. Ganska bra siffra trots allt. Faktiskt högst i år och det får man väl säga är bra.

Min gode vän Jonas hade en biljett över till klubbstol så det blev trerätters, fri dricka och trevlig uppladdning med tre glada ystadpågar. Som tur var dalade solen lagom mycket så att vi fick den på oss och slapp frysa ihjäl för vinden var ganska kall.

Nu är det precis som varje vecka måndag igen och det är ju sådär kul men jag överlever.

I fredags golfpremiärade jag med ungraren på Masters-banan ute på BGCC. Låååång svår bana och att jag skulle gå på hcp kändes avlägset. Det regnade när vi slog ut och blåste en lagom snål vind från havet. Inte precis något jag gillar och paraply hade jag inget. Lagen om ingentings logik gjorde ju såklart att jag emellanåt spelade som i trans och slutade på 35 p (fick stryka ett hål). Godkänd inledning på säsongen och nu kan det egentligen bara bli sämre.

Crossfittade både lördag och söndag och det var tunga pass indeed men no pain no gain som man säger.

1 kommentar:

SiS sa...

35 poäng på premiärrundan!! Det är ju otroligt bra! Kram