torsdag, maj 27, 2010

Blodomloppet

I tisdags sprang några av oss från mitt jobb Blodomloppet i Blodgivarnas regi. Fanns att välja på 5 eller 10 km. Alla män springer 10 km. Så är det. Jag var dock lite orolig för jag har varit lite drabbad av småförkylning på sistone samt inte direkt tränat någon konventionell konditionsträning. Man kunde om man trodde starta längst fram om man trodde på tid under 50 och i klungan bakom om man trodde på tid över 50 min. Jag trodde på tid troligtvis över 50 för på sistone har jag kämpat för att nå 25 på 5 km. jag ställde mig ändå i den första klungan för att slippa trängsel längre bak och så.

Loppet flöt på bra utan incidenter och vid 3 km skylten indikerade min klocka drygt 4.15/km. Lite Väl snabbt tempo men jag körde på och det där höll i sig. Km 5-7 var väl lite sämre sen för att från km 7 och in i mål fullständigt forsa fram. I mål trodde jag på 47 min enligt min egen klocka och var ganska nöjde med det eftersom jag tidigare gjort kanske 51 min som bäst. Den officiella tiden tagen med chip i nummerlappen sa dock 45,39. En tid jag är mycket nöjd med!

Man får dock komma ihåg att väderförhållandena var närmast optimala i mitt tycke, banan tämligen lättlöpt och så.

Igår var det personaldag och ena halvan av den tillbringades på Utmaningarnas hus som är poängjakt i Fångarna på fortet förklädnad. Det hade kunnat vara riktigt kul men tekniken strulade lite för mycket tyvärr. Efter buffemiddag gled en del av oss vidare till Kallis som imponerade med sitt gemyt och dit tänker jag nog gå igen.

1 kommentar:

SiS sa...

Fin tid!