torsdag, januari 28, 2010

Stammis

Idag var det kollegelunch på Atmosfär. Sist vi var där öste vi lovord över Hengans (Henrik Regnér) fina initiativ med Salads and smoothies på Djäknegatan samt den nästan alltid finfina maten på Atmosfär. Antingen var det dessa lovord och beröm som gjorde det eller det faktum att vi faktiskt är där ganska ofta och äter lunch. Jag vet inte riktigt hur ofta man skall besöka en inrättning för att betraktas som stamgäst. Jag misstänker att det varierar. I vilket fall, efter inmundigandet av lunchens huvudrätt dukade vår servitör in dessertskedar och folk blev som förstenade runt bordet och utrop hördes i stil med "har du beställt dessert", "vad är nu detta", varpå servitören genmälde att det kommer en liten överraskning från köket. Minuten senare återinträder servitören med en delikat skiva av, som jag uppfattade mina kollegor, banan-choklad parfait med nötter toppat med ett hallonsorbet-ägg.

Jag vet som sagt inte riktigt vad det beror på men i vilket fall tror jag, och vill tro, att det beror på Henrik Regnérs alltid trevliga sätt, vänliga bemötande och lyhördhet gentemot sina kunder, som på något sätt har satt igång en GOD spiral.

Hur kan jag inte rekommendera en så trevlig restaurang? Kanske kan jag snart förlåta att man glömde bort vår bordsbokning den gången sambon bjöd mig på födelsedagsmiddag där.

3 kommentarer:

SiS sa...

Najs!

crister sa...

jordnötssmör då....?????

Unknown sa...

Inte illa. Sånt betyder mycket.

Hoppas det spiller av sig på mig, jag får se till att gå dit i ditt/ert sällskap nån gång. =)