måndag, augusti 24, 2009

Bröllop

Skulle på bröllop i lördags. 15.30 började det. Jag rehabade axeln på gymmet i god tid innan. Kom hem ca 14.20 och hade 40 min på mig at fixa till the shit. Lugnt.

Problemet var att någon hade sagt fel tid och att dte egentligen var 14.30. Goda råd var således vid den här tidpunkten dyra. Efter rekordsnabb dusch och rakning samt påklädning hamnade jag i stans långsammaste taxi och missade följaktligen hela ceremonin. Den var säkert jättefin.


Brudparet stack iväg för fotografering medan vi andra snaskade i oss en hög med smaskiga mackor och bubbel. Minglade runt lite o pratade med en massa nya mänskor. Trevligt.

Till middag fick vi sedan en dignande italiensk buffe som brudens far svängt ihop. Mycket gott. Till det drack vi flesta ungerskt gott vin.

Såhär fin var kakan och den var också väldigt god. Jag hade inga vidare förhoppningar men den här var smaskens.

Efter middag o tal var det bukettkastning och sedan dans. En glad flicka fångade buketten, inte min, och i dansen överlevde alla, vissa mer än andra.

Igår, dvs dagen efter bröllopet, bjöds det på brunsch i lantlig miljö. God brunch som innehöll det mesta och den uppsvällda buken höll i sig hela söndagen också.

Nu är det måndag och ett nytt liv börjar.

1 kommentar:

SiS sa...

Åååhh, du är ju otrolig!!!
Som inledningen till "Fyra bröllop och en begravning"....
Fina ni var!

Kram