tisdag, juli 21, 2009

Metallica gives you heavy!

Metallica i Forum Köpenhamn. 8,5 av 10, kanske mer egentligen.

Ett tag var jag orolig att de bara skulle spela nytt skit som jag inte hunnit lyssna på men icke sa nicke. Från början dock. Vi slapp ett förband, Mastodont, men hann tyvärr med ett, nåtning med lamb. De spelade någon sorts retro hardcoretrashmetal som inte var bra. Jag hade ändå planerat bra o skrivit ut fel karta och medvetet gått fel i Köpenhamn bara för att vi skulle bli sena så vi missade förbanden men vi kom inte sent nog, så dumt.

Till musik av Ennio Morricone slogs tonen an innan Metallica äntrade centerstage i Forum. De rev av några låtar från nya Deat magnetic skivan som var medelmåttliga, kankse blir de bra om 15 år, troligtvis inte, Cyanide var ok dock. Sedan följde allt man kunnat önska. Unforgiven, Sad but true, Enter sandman, Fuel, Die die my darling, Until it sleeps, Nothing else matters (BÄST), Master of puppets och mycket mycket mer. Enda anledningen till lägre betyg var egentligen min egen trötthet och att kroppen gav vika i slutet men vad gör väl det när Nothing else matters var så tung som den var och showen med diverse eldinslag var så bra som den var.


Detta är en bild på James Hetfield jag svär!

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag hade velat vara där. Set-listen är ju galet bra!

Vad hände med din agitation mot datalagringsdirektivet? Datalagrad?