tisdag, maj 05, 2009

London

Nu är långhelgen över och Londonbesöket avklarat. Recap.

Onsdag efter jobb tog jag BA flight till Heathrow och sedan tåget till stan. Väl där mötte jag en kompis och vi orkade inte längre än till närmsta pub för lite CL fotboll. Trevlig och bra start på vistelsen. Sedan hem och inkvartera sig och sova.

Torsdag jobbade kompisen så då drog jag runt i stan med start Embankment. Jobbade upp Leicester square, Piccadilly, Carnaby st, Regent st och pyttelite Oxford st. Hamnade på pub och lunchade bort några timmar. Sen myste jag mig ner till Green park och hamnade framför Buckingham palace o knatade sedan ner till Regents park och mer sightseeing. Upp igen till Covent garden och sedan mötte jag upp med flickvännen och käka middag.Italienskt. Sedan pub trötthet och hem och sova för på fredagen;

Åkte vi till Bicester village outlet och shoppade i 8 h plus. Sjukt jag vet men där fanns massor av flashiga butiker. 2 par skor (puma och clarks), 2 par byxor (levis och nicole farhi), ett bälte (ted baker), en skjorta (ted baker) och en kostym (savile taylors guild). Ett gott dagsverke helt enkelt. Mitt bankkonto höll inte riktigt med. Kvällen följdes av middag av utpumpade shoppare på Belgo central, en trevlig hipp belgisk restaurang i Covent garden.

Lördag o dags för the 2000 guineas race i Newmarket. Eftersom jag inte tidigare varit på hästkapplöpning var detta en stor sak. Newmarket ligger en bit ifrån Cambridge. Känt för sina hästar o grejjer. Massor av folk, fina kläder och mycket betting. Efter en hård dag vid kapplöpningarna gick vi direkt till puben (eg pubarna) och sedan ut på klubb. Natten avslutades på ännu ett golv. Jag sov 4 nätter av 4 på golv. Man reser ju inte med stil alltså.

På söndagen gick den mesta tiden åt till att ta sig hem från Newmarket, via Cambridge till London, Eastcote och sedan Heathrow och hem. Vädret var bra under hela vistelsen. Hemkommen i Sverige är vädret ganska skit med regn men det e bra för jordgubbarna. Eller potatisen.

1 kommentar:

SiS sa...

Fin shopping!!!