torsdag, april 02, 2009

Ilska

Idag är det fint väder och ganska bra på många vis.

Ändå blir jag arg. Arg på alla tramsiga demonstrationer som alltid förenas med huliganism och våld. En bunke idioter som samlas för att slåss, oavsett vad det gäller. Right wing, left wing. Spelar ingen roll. Lika dumma är de allihopa. Fördärvar och kostar pengar. Pengar mamma staten får betala. Det gör inget. Staten har råd. Staten har garanti. Staten får in skattemedel, tänker lilla huliganen.

Nej, det var en oxymoron. Huligan inte tänka. Huligan kasta sten. Ugga bugga.

Jag däremot är en tänkande varelse. Ju mer jag omvärldsbevakar, desto smartare känner jag mig. Desto argare blir jag över att så mycket av min lön går till att hålla efter patrask som saknar alla värderingar överhuvudtaget.

Arg arg arg!

Inga kommentarer: