torsdag, april 16, 2009

Efter påsk

Tur att veckan är kort så arbetet tar slut fort. Jag tycker nog egentligen att man borde inte arbeta mer än högst 6 månader per år. Det hade varit lagom. För att tillfredsställa någon slags dumhet. Inte min egen dock. personligen skulle jag helst inte jobba alls.

"Vad skulle du då göra?" frågar någon idiot.

Jaaaa du, jag skulle göra en jävla massa andra saker. Alla dessa saker kostar självklart pengar. Ha ha säger då Någon igen, då måste du ju arbeta för att kunna ha råd att göra alla dessa saker, då kan du ju inte bara göra som du vill. Nej just det. Pga av generell fattigdom måste jag arbeta. Inte för att jag vill. Utan för att jag vill göra annat. Ingen ska försöka inbilla mig att någon jävel VILL arbeta. Det tror jag inte alls på. Möjligen kan en hel drös personer intala sig detta för att göra lidandet mer uthärdligt. Det är inte ok, men förståeligt. Men viljan spelar inte in där. Det är lögn och bluff.

Men skulle det inte bli tråkigt i längden?

Svar: Nej.

I morse t.ex. skulle jag sovit längre. Ringt upp ngn stackare som kunde kommit hem o städat lite o gjort frukost till mig, eller så hade jag stuckit ut o käkat. Sen hade jag väl kollat om det fanns ngn schysst båt att köpa. Hade varit tufft att ha en liksom. osv osv.

Men detta hänger ju på att andra jobbar som kan serva mig med allt detta? Ja självklart, men det finns ju en massa mänskor som säger att de VILL jobba och att de inte skulle orka med att inte ha ett jobb att gå till. Fine. Problem solved.

Serva mig puckos!

1 kommentar:

SiS sa...

Du är så söt! Puss!