måndag, oktober 15, 2007

Snor

Jag har inte mkt att skriva om tycker jag.

Tappade precis en kråka ner mellan F och C-V på tangentbordet(jag fick upp den). Lite äckligt. Blir säkert folkstorm kan jag tro.
Kallt var(är) det i morse också.

O sova fick man inte på tåget pga alla nsorungar som ska sitta o skrika högljutt när alla slappa pendlare baar vill viiiiiila sista biten av helgen innan jobbet börjar.

Analoga nätet släcks idag. Jaha? Wow?

Snart måste jag börja bli politisk här. Såg opinionsmätningar igår. Kompisen tyckte det hela var sjukt ointressant mtp att nästa val ligger ganska många år bort. Lite intressant är det dock att se och höra folks synpunkter. Alliansen vann och har i princip gjort det de sa att de skulle göra. Jag kan inte se problemet.

Ngn på tv sa att "det va ju problemet med sänkta skatter att det blev mindre pengar till, ja, det där kollektiva". Underbart. Inte nöjd med sänkt skatt. Det måste klagas på ngt annat.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Precis min tanke; otacksamma och dumma valmanskår. Två välvilliga tolkningar dock:
1) De som röstade fram alliansen ÄR kanske faktiskt nöjda - men opinionsundersökningarna speglar inte röstutfallet eftersom de rödgröna soffliggarna endast kommer till tals när de blir uppringda av temo-synovate, men inte gitter resa sig och knyta skorna på på valdagen. (Iofs ledde alliansen i opiononsmätningarna som föregick valet, vilket talar mot teorin.)
2) Väljarna var dåligt informerade (till egen förskyllan) om detaljerna och har dessutom tappat förtroendet efter tidiga ministeravhopp och illa genomförda reformer (bostadsskatten blev en avgift och förlustaffär i vissa kommuner) och uteblivna vallöften (från kd t.ex.).
Men, för att vara cynisk (och det är ju då man får rätt); människor ska undantagslöst ha nåt att klaga över och då är det tacksamt att vara mot makten. Tröttsamt värre, inte sant?

Unknown sa...

PS. Grattis, du har etablerat Sveriges första näspetarblogg. Foto månne? DS.