tisdag, oktober 16, 2007

Näspetarblogg?

Vet inte om det är en näspetarblogg, mycket beroende på att jag faktiskt inte vet vad det är. En blogg med folk som petar näsan? Kanske.

Vi vet dock inte om jag faktiskt petade ut den. Den kan ha trillat ut, "by an act of God", som man säger over there.

Bild kommer inte. "Det hände så fort"

4 år för grov våldtäkt. Bra säger många. Jaha säger jag. Skitsvårt för domstolen. Ord mot ord. Skadorna då säger ni? Tja, nu e ju inte jag förste man att spotta en tjej i fejjan eller boxa till henne under akten, men jag är ganska säker på att det finns en del folk, kanske ganska många, som tycker det är helt ok o lite mysigt. Då skulle det inte vara onormalt.
Synd om tjejen om det är sant. Tragiskt för killarna om det inte är sant. När besvärstiden gått ut får jag rätta mig efter domstolen. Alltså, deras från början frivilliga sex övergick i våldtäkt. Just nu kan man fan inte veta.

Angående opinionsundersökningarna. Folk generellt har rösträtt. Hur dumma de än är. Demokrati heter det och det är jättebra. Tyvärr blir opinionen därefter.
Ministerbortfallet i alliansregeringen är hitintills inte tillnärmelsevis så ILLA som det var under Reichsstuhrmbahnfuhrer Perssons tid, då det försvann den ena ministern hit o dit, till följd av buffelns egna misstag. Han måste va grym på att övertala , när han får folk att avgå frivilligt i hans ställe.
När sen hans närmsta man blåljuger i KU-förhör och detta ställs i relation med dagens regering, så tycker jag man får va ganska nöjd med vad vi har nu.

Men vad vet jag?

Jag är ju bara en av alla dessa röstberättigade idioter i Sverige...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så vad säger du om en villkorad rösträtt som fås efter avläggande av ett mkt basalt test inför varje riksdagsval? Ett entimmesprov max, bestående av en ganska allmänt hållen demokrati- och styrelseskickdel, och en orienteringsdel om sakernas tillstånd i politiken. Jag är för.

Eller, om det är för radikalt med ovanstående: de som avlagt prov får sina röster viktade med en faktor två. Så att insatta väljare premieras.

För övrigt anser jag att det är huvudlöst med fyraprocentsspärren med tanke på dagens tydliga blockpolitik. Om ett alternativ faller på att ex. kd trillar ur riksdagen, då borde varje röst innehålla ett reservalternativ, typ "om mitt förstahandsval kd inte klarar spärren vill jag se moderaterna i riksdagen". Att vi inte har det så ger ju ett inbyggt kefft demokratiskt underskott. Matematiskt idiotiskt system där 3,9% av väljarna bakom ett parti riskerar bli ohörda. Sjukt.

Unknown sa...

Ha överseende med mitt meddelande. Jag är grinig och bakis.

Vulpes Argentum sa...

Väl talat kamrat agitator!

Jag isntämmer i förslagen. Proven skulle dock möta motstånd i fråga om administrationstid och kostnad.Hur lösa?

Andrahandsval är ingen dum ide. Folk taktikröstar ist för att rösta , som de med sin begränsade kunskap, känner är bäst för sverige(REALLY?).

Kanske är det här me juridik o medicin bortkastat?

Politik är nog vår grej. Ny demokrati någon?

När kommer inbjudan till Khamn?