måndag, december 07, 2009

Trubbel i paradiset

Ouch, min framtida arbetsgivare är tydligen i blåsvädret. Vi får se hur det här ska gå. Julbordet var iaf gott och jag blev mätt som man sig bör. Det gäller även igår då det var julbord igen. Det var även det gott men med en mer traditionell inriktning. Gott gott gott. Tyvärr har det av olika anledningar inte blivit så mkt träning som jag önskat under veckan. Vågar inte lova mig själv att det blir så mycket bättre denna vecka eftersom det ligger en del saker i pipelinen även denna vecka.

När jag cyklade till jobbet i morse var det mörkt. Nu har mörkret släppt taget om denna decembermåndag och i stället höljs den gryende dagen av en tätt omslingrande dimslöja. Ganska fint och mycket mystiskt. Kanske kommer en jul-enhörning att kliva igenom dimensionerna och göra entré i min enkla värld med en gåva till mig. En kittel full av guldmynt. Fint tänker man. Men sen...vad fan ska jag med guldmynt till? Kränga till pantbanken? Nej ge mig cash eller ännu bättre lite aktier i ett undervärderat bolag eller vafan fastigheter i centrum av storstäder. Thats where the money is.

Inga kommentarer: