torsdag, december 24, 2009

Julafton

God Jul

I fredags såg jag Eddie Izzard på Arenan i Malmö. Det var trevligt och väldigt roligt.

Just nu såg jag dock något som var humor på en helt annan nivå. Först en historielektion. För några år sedan såg min familj och jag på julaftons morgon Bengt Frithiofsson "prova" snaps med programledarna i tv4s morgonsoffa. Bengan blev ganska packad under programmets gång och bjöd på stor humor. Efter det har han varit med i något kändisdjungelprogram Själva dte han säger är inte alltid så roligt och dte är inte heller tanken men SÄTTET han levererar sina repliker på är obetalbart, plus att han är en klant. Idag, ja bara för ngn minut sedan, såg jag Bengan på TV4 igen.

Glädjen var stor för jag knäppte på tvn preciiiiiis när Bengan ska göra gluhwein med öppen eld. Bengan gör ingen besviken. Konjaken självantänder och bränner av lite av Bengans ena ögonbryn, rosetten som sitter på karaffen smälter och brinner och en studioman får springa in med ett glas vatten. Helt utanför manus oxå.

PRICELESS!

1 kommentar:

Unknown sa...

Efter att ha hört din historia tänkte man att det var hösta youtube-karat på den här historien. Men icke ett endaste klipp med flådd Benga har jag lyckats hitta! Hur förklarar du detta?