torsdag, januari 22, 2009

Torsdag

City of Ember sågs igår. Den var sådär. Den byggdes upp bra men sen gjorde de inget va den. Dumt.

Jag läser en del bloggar. Vissa mer regelbundet än andra. Det är bra och roligt att folk delar med sig av sina innersta tankar och funderingar och livsåskådningar. Då kan jag nämligen med fog dela med mig av en liten fundering som jag har suttit och klurat på. Here goes.

Kan inte alla inbillat sjuka jävla hypokondriker o galningar som bor i det här landet bara dööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö? (Givetvis bara ett teorem, kalla det "Vulpes Teorem")

Jag vet massor med mänskor som skulle bli gladare och inte så värst många som skulle bli ledsna. Jag önskar jag skulle kunna precisera mer men då skulle teoremet verka mer genomtänkt o då skulle jag säkert kunna riskera att hamna i trubbel, eller i klistret. Sen är jag inte helt säker på vilket klister som sedan skulle hålla mig kvar där för jag e nämligen BAMSESTOR och ganska stark.

I alla fall läste jag senast i dag ett rättsfall om en galen person som hittat på en sak om en annan person och fått denne person DÖMD i tingsrätt men tack och lov friad i tingsrätt. I den typen av mål som var uppe förefaller det här vara ganska vanligt förekommande. Med vanligt förekommande menar jag att bara ett fall hade varit för mycket.

Det tråkiga här är att jag är inte ens säker på att det fallet jag läste idag var en lögn. Hur ska jag kunna veta det när folk bevisligen (ja det finns FLERA fall där den som först anklagat senare blivit dömd för sina lögner) ljuger?

Jaaaa jaaaa jag vet att folk ljuger, det är jag den förste att predika eftersom jag alltid utgår från att nya bekantskaper är dumma och falska så slipper jag bli besviken sen. Men vissa saker ljuger man inte om, faktiskt!

Galna mänskor. DÖ! (rent teoretiskt då)

1 kommentar: