tisdag, november 20, 2007

Pendelmannen

Alltså.

Satte mig lugnt o fint på tåget i morse. Då dyker det upp en kvinna med en jycke på sätet mitt över gången. Jag blir något irriterad då byrackan står å viftar sin smutsiga svans mot mitt kostymbyxeben.

Försöker ha överseende med detta när jag upptäcker att damen bredvid mig smugglat fram en hund ur jackan. En liten knähundsbyracka!!!

Nu sitter jag fastklämd mellan två loppbon och min allergi börjar göra sig påmind. Tack för hänsynen jävla idioter!

Hur fan kan man ta med sig hundar på tåget. De var uppenbarligen på väg till jobbet. Var skulle hunden ta vägen?

Varför har man ens djur inomhus om de inte klarar sig själv?

Fy. Inte nog med att pendling är skit, man måste påminnas om hur de stackars mänskorna på Noas ark hade det oxå. Usch. Fy. Tvi.

1 kommentar:

Unknown sa...

Det låter som en byracka jag också har en oplockad (oloppad?) gås med. Fast vid närmare eftertanke var det en husse den gången. Vilket gör saken ännu värre - två ligister/rättshaverister till hundförare i pendeltrafiken. Nä fy satan. I'm feeling ya.