lördag, maj 19, 2007

hog hojd

gjort stan lite nu
backigt(las bergigt) som attan och det marks att man ar pa hog hojd
maten ar nog egentligen inte sa mkt att hanga i julgranen
mkt ris o kyckling typ
vi at ngn traditionell halv snabbmatsgrej
intetsagande soppa, buljong, sen ris, kylling, lite papas(pommes) och ngn bonsas grej. ganska ok men inget revvolutionerande. hoppas pa battre
det kosta 2,25 dllar sisadar 17 spann
kopte magnum sen...det e ganska varmt
den kosta ca 7 spann
inte dyrt alls har

micke klippte sig nyss
kosta 2,5o dollar

solfaktor va oxa lite billigare o sana grejjer
jag fick kopa....faktor 50
latt att b ranna sig
solen e inte framme mkt men det e fan ganska varmt har
shorts o tshirt hela dan. svettats och man kanner att solen tar trots monighet. nara ekvatorn o hogt uppe

saknar min sarah...puss pa dig alskling!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tja Niklas! Så har man hittat hit också. Har kollat runt bland gamla inlägg och lyckats hitta dina gamla externa resdagböcker också. Med tanke på att jag – blott och allenast i egenskap av utomstående betraktare – blir smått nostalgisk av bilder från dina odysséer över Europa så antar jag att du själv har gott om stoff för tårfyllda nostalgikvällar framför bildbanken på datorn. (Lång mening den föregående.) Jag gillar att smyga runt på folks hemsidor. Sen insåg jag att det finns en kommentarfunktion. Så det blev inte ännu en lumpen hit n' run (läs: filmtipset). Fortsätt uppdatera, jag kommer definitivt att hålla mig á jour. Förresten har mina kamrater som rest runt i latinamerika talat sig varma för "lomo" sen de kom hem för drygt ett år sedan. Jag tror det är någon form av köttbit. Entrecôte typ. Skulle vara kul att höra gastronomens utlåtande. / Olof

Unknown sa...

Och just det! Var uppmärksam på dina och din kamrats kinder: om de börjar skifta i blåtoner så betyder det att det låga partialtrycket syrgas i den tunna bergsatmosfären tar ut sin rätt i form av lindrig cyanos. När blodets syremättnad avtar mörknar det venösa blodet. Läste lite om det häromdagen. Inget farligt dock, mest bara charmigt. Ursprungsbefolkningen går mest runt och är blåa i hela tiden, i smyg, för det syns ju inte på deras mörka läderhudar. Bara vi gringos. Peace out!