torsdag, januari 31, 2008

Filmrecensent

Jag funderar på att göra om det här till en filmrecensionsblogg.

Hur ska då upplägget vara?

Jo jag kan typ berätta vilka filmer man ska se och inte se, eftersom jag har så fantastisk smak.

Nu ska vi se.

Ok

Pianisten.
Den är jättebra. Ganska lågt tempo men mycket tänkvärd och "fin".
Adrien Brody är riktigt bra och filmer i samma genre är t.ex Schindlers list som inte är lika bra.
Att här uttala sig om filmtekniska grepp o.d. skulle bara vara tramsigt. Jag skulle kunna men man får ställa sig frågan vem riktar sig den allra mesta film till? Cineaster som skärskådar Bergman för att hitat den perfekta ljussättningen i en scen? Folk som hatar allt annat än japansk film från 74?

Nej det är nöjesindustri och det folk vill veta är: Är filmen något jag vill betala 100 spänn för att se på bio?

För man laddar ju inte hem film för det är ju inte riktigt lagligt...

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag är helt för din filmblogg; så kan du spara tid åt mig genom att gola ned alla skitfilmer som jag råkar ut för (mest när andra tillåts välja).

Bara du kilar in en och annan nostalgiskt välbakad snorkråka mellan spalterna så är jag på.