torsdag, juni 07, 2007

Lomo

Med anledning av min viktigpettriga kusins inlagg om lomo och cyanid(eller¿?) sa far jag val saga att lomo ar det man tittar pa forst pa menyn. hittills har jag inte blivit besviken.

storleken varierar , som med sa mkt annat, men oftast ar kottet mkt bra.
i cusco som jag snart befinner mig i ska det finnas en restaurang som heter fallen angel som tydligen ska ha gigantiska lomos. det ska bli gott.
tipset fick jag av en britt pa ett vandrarhem i quito, nej inga the beach varningar pa britten.

lomo 4-ever, min kare anatomigalne kusin

2 kommentarer:

Unknown sa...

Då förutsätter jag att du vakuumförpackar ett gott stycke lomo och tar med hem och bjuder på nästa släktsammankomst!

SiS sa...

Skönt att höra ifrån dig! Här behöver vi också använda solskyddsfaktor 50 f n.... Kram